Selamat datang ke Ruang Nadia Isa.Terima Kasih kerana sudi melawat blog ni.Jangan lupa FOLLOW ye. Kalau rajin tinggalkan komen anda dan 'LIKE' blog ni.

Follow me on Twitter

Pages

Wednesday, May 18, 2011

Orang Cina pon tau hormat..

Aku kadang-kadang pelik dengan orang Islam ni, nama je Islam..tpi perngai entah la..
Contoh BERCAKAP WAKTU AZAN, aku pernh jugalah berckp waktu azan, itulah manusia.. x lari dari buat silap.
Even nampak simple je time azan kita cakap, tapi memang RUDE !! tak hormat azan !




Kenapa agama lain boleh hormat azan kita yang Islam ni tak boleh?

Ok. meh aku story sikit pengalaman aku !

cerita nya mula ptg tdi pkul 6 ada lelaki cina dtg rumah nk terangkan pasal mesin jahit dengan krusus menjahit..
(bukan aku minta dia dtg, tapi dia kata nk terangkan sekejap je) so bagi lah dia msuk..

Cakap punya cakap dah sampai Maghrib dan TV rumah aku buka AZAN, so makin lama makin perlahan suara dia,Lepas tu dia pandang TV tu then dia ckap "SAMMBUNG SEBENTAR LAGI MA. TAK BAIK MASA AZAN BERCAKAP" 

see..cina pon tau hormaT AZAN.. then datang sorang perempuan melayu ni... punya bising dia panggil lelaki cina tu
'CIKGU LEE LAMA LAGI KA,SUDAH LAMBAT LA. KASI CEPAT SIKIT LA'
then lelaki cina tu balas dan bg isyarat diam !
"AZAN, CAKAP PELAHAN SIKIT"

pelik aku !! siapa yang Islam sekarang ni? LELAKI tu ke PEREMPUAN tu? pening2..

Orng Islam sendiri x reti nak hormat Azan..
So lepas Azan tu dia x ckp bnyak sebab dia kata nanti takut menganggu kitarang nak sembahyang.. Orang cina lgi memahami..

Subhanallah..

So aku crte ni bukan nk bngga2kan cina tu, cuma terfikir

KENAPA AGAMA LAIN BOLEH HORMAT AZAN ,SEDANGKAN KITA YANG ISLAM NI TAK BOLEH HORMAT AZAN?

bukan susah, just diam masa azan.. azan x sampai 10 minit..

Ni baru bercakap time azan, belum lagi yang buat maksiat masa azan..
hmm... kita ada akal, kita fikirlah mana baik mana buruk !!

so Renung2kan dan selamt beramal ! heheh


Dah habis baca? kalau suka sila LIKE

0 budak-budak comot:

 
Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik Terpelihara Nadia Isa