Selamat datang ke Ruang Nadia Isa.Terima Kasih kerana sudi melawat blog ni.Jangan lupa FOLLOW ye. Kalau rajin tinggalkan komen anda dan 'LIKE' blog ni.

Follow me on Twitter

Pages

Wednesday, May 25, 2011

Pelik....

Pelik… Pelik…dan pelik…. Tu perasaan aku sekarang !!
Nak tau kenapa?
Meh aku cerita…
Ceritanya mula dengan aku mesej kawan aku (yuhana), dalam minggu lepaslah.. saja2 aku mesej. Nak Tanya khabar la konon.
Then  bila aku mesej dia kata ni bukan yana, ni mamat.. So aku ingat BF kawan aku tu la.. then aku Tanya BF yana ke ni.. Dia kata bukan.. Dia dia Tanya aku sapa, aku cakap la aku nadia..blaa2…dia Tanya umr bape, aku dah malas nk layan.. and dia bagitau dia 17 tahun.. hrumm…aku x Tanya pon.. then aku dah tal mesej..
Lepas dari tu je budak ni mesti dok kacau aku.. call malam2.. Tapi aku tak angkat pon dia call.. Then dia mesej. Tapi dia mesej macam budak x reti mengeja je.. kadang2 je aku faham apa yang dia taip..
Then nak di jadikan cerita malam tadi dia call. So aku angkat je la. Dia Tanya aku duduk mana lah, aku cakap nak x nak je.. dia Tanya aku macm x nak layan dia je.. aku blas hemm je.. dia kata nama dia sharil..

Ni antara yang ktarng cakap.(aku ringkaskan)

S  :  nadia, ada bf x ni?
N  :  Hah? Kau Tanya pesal lak.. tak ada..
S  :  sumpah demi Allah?
N :  Apehal nak sumpah2 plak..
S  :  Ok. Boleh tak nadia ingat sharil sampai mati?
N :  Apesal plak budak ni… Np ni?
S  :  Tak ada lah. Boleh tak nadia janji ingat saya sampai mati?
N  :  Nape plak ni ( memang aku rasa mls nk layn..n pelik.. saiko gak budak ni..)
S  :  shahril nak cakap, nadia jgn mrh tau..dgr tau..
N :  OK!
S : Dalam hati sharil ada mana nadia, macm mana sharil nak keluar kan balik. Sepanjang ni sharil x 
       pernah couple.. Sumpah. Tak tipu    
N : so?
S  : Nadia x boleh syg sharil ke? Then tputus…….
******************************************************************************
Aku rasa gila !! Tapi aku nk sangat tau pesal la budak kecik tu..huhuhu
Then aku msj..ni antara msj aku.. sedaya upaya aku faham apa yg dia taip..

N  :  kau tinggal mana ni? Sekolah mana?
S  :  ceras.  Tak palaja lgi dah barti mat dah mati sb tu tak palja knp tak bolh syg shf k
N  :  Sapa dah mati. Tak fahamlah. Boleh tak taip betul-betul/
S  :  Mak dh mati sb tu tk palaj sorry sal tls maaf kan shf
N  :  Ayah mana?
S  :  Ayah 1 rong j ad kanap nadia
N  : Abg dengan kakak ada?
S  :  kak.. aban tak ad shr dudok dan kan ayah satu orang ad napak mrh tk
N  :  Tak faham la kau taip apa. Tak pandai mengeja ke? Islam ke ni? Melayu? No IC berapa?
S  :  Number IC 25604c0**** mohd sharif
N  :  Sharil ke sharif? Knp IC lain? OKU ke? (suke ati je kan aku) IC warna apa?
S  :   warna mira.
N  :  OK..aku dh agak dah….

Tapi yang aku pelik tu bila cakap sebijik macam melayu cakap.. Hurmmm.aku jadi mcm nk tau spa ni.. Kesian pulak bila dengar bila dia cakap dia tak sekolah n dah la tak reti eja dengan betul.... hurmm…

** Tapi  tak tau la kan kalau dia tpu aku ke ape kan..hurmm..tak tau....


Dah habis baca? kalau suka sila LIKE

0 budak-budak comot:

 
Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik Terpelihara Nadia Isa