Selamat datang ke Ruang Nadia Isa.Terima Kasih kerana sudi melawat blog ni.Jangan lupa FOLLOW ye. Kalau rajin tinggalkan komen anda dan 'LIKE' blog ni.

Follow me on Twitter

Pages

Wednesday, May 11, 2011

Kisah Misteri di Rumah

 Assalamualaikum w.b.t.
Renungan bersama......
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....
Segala puji bg Allah yg telah mensyariatkan kpd mereka apa yg mjadi kebijaksanaanNya supaya membalas mereka terhadap apa yg mereka lakukan.Aku bersaksi bahawa tiada tuhan yg berhak disembah melainkan Allah serta tiada sekutu baginya.
Aku bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba dan utusanNya, yg diutus kpd manusia dan jin utk memberi khabar gembira dan peringatan...
Allah Subhanahu wa Taala berfirman,
`Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembahKu. Aku tidak mengkehendaki sedikit pun rezeki dari mereka dan Aku tidak mengkehendaki supaya memberi Aku makan. Sesungguhnya Allah Dialah Maha Pemberi Rezeki Yang Mempunyai Kekuatan lagi sangat Kukuh` (Adz-Dzariyat: 56-58)

Jin adalah alam ghaib yg diciptakan dari api dan mereka diciptakan sebelum penciptaan manusia. meskipun demikian,mereka (jin)kadangkala berbuat zalim kpd manusia. Demikian pula manusia,kadangkala berbuat jahat kpd mereka. Di antara kejahatan yg dilakukan oleh manusia kpd jin  ialah berinstinjak dengan tulang atau kotoran. Di antara permusuhan jin dgn manusia pula ialah mereka mguasai manusia dgn was-was yg mereka masuki hatinya.
Karena itu, Allah Subhanahu wa Ta’ala memerintahkan supaya berlindung dari hal itu seraya berfirman.

“Katakanlah, Aku berlindung kepada Rabb manusia, Raja manusia. Sembahan manusia, dari kejahatan (bisikan) setan yang biasa bersembunyi, yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia, dari jin dan manusia” [An-Nas : 1-6]
Allah menyebutkan jin di awal, karena was-was mereka ini sangat besar, dan sampainya mereka kepada manusia itu sangat tersembunyi.

Jika kamu bertanya, “Bagaimana mereka sampai kepada dada manusia dan membisiki di dalamnya?”
Maka, dengarlah jawapan dari Muhammad Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam ketika bersabda kepada dua orang Anshar.

“Sesungguhnya setan mengalir dalam diri manusia melalui aliran darah, dan aku khuatir ia akan melemparkan keburukan  dalam hatimu atau mengatakan sesuatu”
Dalam sebuah riwayat.

“Ia sampai pada manusia lewat aliran darah”
 Di antara kezaliman jin kepada manusia ialah mereka menakut-nakuti mereka dan memasukkan rasa takut dalam hati mereka, terutama ketika manusia berlindung kepada mereka dan meminta perlindungan kepada mereka.
Allah Subhanahu wa Ta’ala.
“Dan bahawasanya ada beberapa orang laki-laki di antara manusia meminta perlindungan kepada beberapa laki-laki di antara jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan” [Al-Jin : 6]
 Yakni, takut dan segan

Di antara kezaliman jin terhadap manusia ialah jin menggulat manusia dan menghempaskannya serta membiarkannya tergoncang hingga pengsan. Adakalanya jin membawanya kepada perkara yang membuat kebinasaannya seperti melemparkannya dalam lubang, air yang membuatnya tenggelam, atau api yang membakarnya. Allah menyerupakan pemakan riba, ketika mereka bangkit dari kubur mereka, dengan orang yang terkena penyakit gila karena kerasukan setan.
Wahai manusia, untuk terbebas dari penyakit gila jenis ini ada dua perkara : membentengi dan menyembuhkan.

Untuk membentengi ialah dengan membaca wirid-wirid yang disyariatkan dari Kitabullah dan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam yang shahih, dengan kekuatan jiwa dan tidak mengikuti was-was dan khayalan yang tiada hakikatnya. Sebab, mengikuti was-was dan praduga dapat menyebabkan praduga dan was-was ini semakin membesar hingga menjadi kenyataan.

Adapun penyembuhannya, yakni menyembuhkan penyakit gila karena roh jahat, para tokoh kedoktoran mengakui bahawa resepi-resepi kedoktoran tidak berpengaruh padanya. Penyembuhannya ialah dengan doa-doa, bacaan Al-Qur’an dan nasihat. Syaihul Islam Ibnu Taimiyah biasanya mengubati dengan bacaan ayat Kursi dan Mu’awwidzatain, serta acapkali membaca di telinga orang yang terkena penyakit gila tersebut.

Dengan ini jelaslah bahwa gangguan jin kepada manusia itu nyata berdasarkan dalil-dalil Al-Qur’an dan As-Sunnah serta fakta. . Berlindunglah kepada Allah dari keburukan makhlukNya dari jin dan manusia. Memohon ampunlah kepada Allah dan bertaubatlah kepadaNya, sesungguhnya Dia Maha Pengampun, Maha Menerima taubat lagi Maha penyayang.

hai semua....kali ni su nak share tentang story serem yg terjadi di rumah kawan su.....dikenali sbg Miss N ok...:P
Miss N ni slalu gak chat ngan su kt fb ni...start kisah2 seram yg su tulis tpapar,dia pun ade gak story ttg pengalaman dia...bukan dia je..ade ramai gak dikalangan peminat alam angker ni y sudi share same2....
cume Miss N ni nak su story kan kisah benar yg berlaku di rumah dia...stakat ni dah byk cara family dia buat untuk membuang gangguan2 tersebut...latest, diorang minta tolong satu team pgamal perubatan islam datang utk `pagar` rumah diorang...kejap je ok....pastu ade balik.....
ok...motif su siarkan di sini ,1st utk share ttg kisah beliau....and 2nd utk meminta pendapat n pertolongan dari yg sudi tolong datang ke rumah Miss N ni....
harap2 ade ye....... :)
Ini seperti apa yang diceritakan oleh beliau:
Kejadian berlaku di rumahnye . Rawang,Selangor...

First story,(cerite ni lebih kepada kerasukan),

Bende ni aku ingat lg terjadi betul2 hari pertama aku masuk form 5. Time tu, mak aku ambik aku and adik aku balik skolah.....
Lepas zohor tibe2 die ngadu kat aku kepala die sakit cam dicucuk2 ngan jarum. Aku tak tau nak wat pe,dalam keadaan banggang tu,aku bg minyak kapak!  (sengal gak aku kan.....huhu..)
Then,mama aku still kata sakit smpailah die nangis....aku yg x tau nak watpe time tu pon panggil jiran sebelah umah  aku. ....die datang la...tiba2 mama jadi  marah  sangat kat dia!
 Waaaaaaaa.. masa tu aku agak dah ada mende dah msuk dalam badan die. ><
aku pggil pak imam kt umh aku,die azan kan , bende tu boleh ejekkan org tu azan pulak! adoi....
 mama aku still mcm tu....berlarutan....panggil 2 3 org pon x leh,die kata die dari siam..huhuhu…
Then time  die tengah bercakap-cakap tu tiba2…….. air terpasang kt bilik air… Adik aku dengar, aku pon dgr gak.Memang betul2 terbuka sendiri..aku yg tak berapa berani ni pon suruh adik aku gi tutup paip tu.. lepas tu, selang brape minit,  api dapur gas plak menyala dengan slumbernyer… pehhh!
Memang bende ni suke membazir btol! bazir air,gas la..... Patutlah orang kata membazir amalan syaitan.... ><
Then bende tu cakap die dah lama ikut mak aku, dari mak aku antar adik aku tengahari tu lg. Dia duduk dekat peha and bahu mak aku, lepas tu baru aku ingat, patut masa ambik aku tu mak aku kata sakit2 peha dengan bahu, siap letak kusyen lagi kat leher die.Rupenye bende tu join mak aku.. Bende tu kate die mrh adik aku duduk kt seat sebelah driver tu.... that why die duduk kat atas mak aku…
Time kena tu mak aku x ingat aku,xtau nama aku,tapi bila adik aku yg skool petang tu balik,bende tu boleh tunjuk adik aku,n sebut nama adik aku..(full name plak) {?} aku pelik.??????
Gangguan tu smpai kat situ je,mama aku sedar lepas azan maghrib. Memang agak lama dari zohor ke maghrib..
Penat gak aku tengok,aku berani la dekat2 die sbab suare mama aku x berubah,klu berubah~~!! Sumpah aku x duk tengok die..haha!
*Aku just ringkas kan crite

Second story:
Berapa hari lepas tu mmg kerap gak mama aku kena lagi, kali ni die pegi toilet dlm kul 11-12 mlm....., bila nk bukak pintu toilet tu tak boleh~!!hampesss  je..Tibe2 rasa macam ade mende perhati je.
Mak aku toleh belakang sikit, tapi.....mak aiiii… die nampak cam 1 lembaga warna hitam berbulu2 besar. Mama aku kate lagi besar dari aku.. wallllaaa… besar n tinggi..!!!
Lama gak la mak aku terkandas dalam toilet tu,dlm 5minit(lame gak la kalo dgn bende tu)
then mama aku bace la yg patot baru pintu boleh bukak.. Hal ni mama aku cite keesokkn harinye..

Third story:
Bende ni berlaku gak kat umah aku, berlaku dalam tahun lepas la rasanye. Kami sekeluarga selalu dengar cam ade bende kat siling (padahal selalu gak dengar sebelum tu,tapi x sekuat time ni).
1 malam tu aku dok sorang kat bilik . 1st aku dengar bunyi tapak kaki org,sbab bilik aku belakang,sebelah bilik aku halamn umah aku. So,aku agak la tu bapak aku,sebab die memang suka la sgt kebelakang,check2 belakang,before kami tido. Lepas bunyi tapak kaki tu bunyi pulak orang ketuk tingkap! Hurmmm…Aku mmg tak rase pe2 sebab confident kate tu bapak aku..Brape minit lepas tu
degaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanngg~~!!!tooooooooohnnggg`~!!
Dalam hati aku,ini sudah lebih.muke dah pucat,dengan segera aku terus lari kt luar..
Semua family aku lari kat ruang tamu.. Mak aku kate ‘dia dah buat balik’..
Lepas tu aku tanye la bapak aku,ade tak die lalu blakang,die kate tak de..mama aku pun kata papa aku tu nagn die je tadi..huhu… Rase sesak nafas bile dengar..Aku diam je tak gitau dorang pe aku dengar tu. Papa aku pon kuar gi check ,xde pe2. Yela takut2 la 2 pencuri ke ape kan.. Memang takde pe2..
Lepas tu,kami tido dengan lena nye..Tapi…tapi…dalam kul brape aku tak ingat,mama aku kejutkan aku( time camni la die nak kejutkan aku,taknak lak kejutkan papa aku tu!). Mama kata dia rasa ade bende rambut panjang, berpakaian putih, dengan lubang kat belakang badan, tengah duduk kat luar umh aku. Kat halaman umah aku. Aku x berani nak pandang, aku pon takut.. mama aku gat kejut aku,aku berani kah???..Then mama aku panggil papa n adik laki aku suruh azankan,mama aku kate kuat lagi. After tu mama kata bende tu dah terbang ke taman depan.. lega dowh. Tapi lepas tu memang x tido la sampai pagi.
*bnyk kali gak mak aku tjage dari tido kate nampk bende tu......

Forth story :
Tak ingat jadi bile,tapi aku ingat lagi kejadian ni, adik  perempuan aku  yg dua org tu main congkak. Malam2 pulak…aku n mama aku just cakap kt diorang,jangn lah main malam2 sbab org dulu2 kate jgn main mende2 yg berbunyi mlm2 kan..Tapi diorang taknak dengar cakap pun,diorang terus bermain..
kami 4 beranak tido kat ruang tamu malam tu. Lepas tu (tak ingat kul brape tapi dlm 3-4 pagi la,mama aku kejut aku! ( see ,mesti aku org 1st die kejutkan klu dgr bnde bukn2),die kta tkut somthng bunyi dtg arah dapur. aku bngun aku dgr btul2,saaaaaaaaaaaaaahhh~!!! Mmg dari dapurrrrr~!!
bunyi tu sbijik cam org main CONGKAK~!!!! Padahal congkak yg adik aku men dekat2 aku je.xde pe2 pon..(Memang susah org nk cye kalu aku cite kan.terpulanglah.)
Dah la time tu ayah aku xde kat umah.die ade keje,x balik,adik aku yg laki lak  tido umah kwn die.. Memang kami yg tinggal sume pompuan..4 org....
 Tpi adik aku yg berdua tu still sedap tido.. Dalam hati,diorg yg main congkak,aku plak kene dgr bnyi mcm2 ni.! !!Aku pun call adik lelaki aku tu suruh die balik ,tido kt umah. Then die pon datang dgn sorg kwn die, bunyi tu dh xde lak..ooiiiio,,pandai die…org len dtg x bnyi.. Adik aku n kwn die g la check ke dapur, mmg xde pe2. Diorg pon  balik umah kwn die tu. Lepas 10 minit diorg blik,bnde tu berbunyi lagi.. Kali ni makin kuat. X boleh jadi...aku call blik adik aku,minta diorg nak xnak tido gak kt umah sendiri. Die pun bawak kawan die tu  tido umah kitorg,memang xde bunyi tu..  >,<


Firth story :
Ni aku tak ingat bila jadi ,ade 2 tahun lepaslah.
Aku tido dengan mak aku kat hall. Then pagi tu dlm kul 2-4,aku dgr ...
degaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnggggg~!!
Bunyi yg sangat kuat macam ade org tolak pintu depan gune pe ntah.
Ok fine,aku mmg tjaga and terkejut. Celaka punye hantu wat aku tjaga. Mmg jantung aku lagu bdegup2....tehcno pun ade!huhu...
 Lepas tu tiba aku dengar cam bunyi guli melantung,...teikkk,,,tekkk,, tekkk,..
ini sudah lebih.. Aku still x mampu dan x berani nak menoleh,hanye cube sedaye upaya nak pejamkan mate nak tido, Mama aku x pulak tjaga~! Pelik tol~! Selalu die yg dgr dulu n kejutkan aku, ni trbalik lak. Dlam hati aku bkate2..heheh ‘Bende ni mmg nk kacau aku ke’.Lepas tu guli ke2 pulak jatuh,cam jatuh dri bmbung!! N mama aku terjage,kali ni die dengar gak. Takut gile aku time tu. Lepas tu guli ke3 lak melantun,guli tu cam dari pintu,tembus pintu..waa.hebatlah..(Aku extervngaza la takut..). Lepas tu keadaan ok, n aku bukak lampu,tengok2 mmg ade 3 biji guli kt atas lantai..
*Agak2 spe baling eh?

Sixth story :
Dalam tahun lepas, adik aku baru masuk sbuah U ni kt perak. Lepas bberapa hari tu die demam n die pon call mama ... ,ni mama aku la cite die ckp “mama,tolong abg ma,abg takut,abg demam ni.abg takut ma.. Ramai kat sini. Muka diorg buruk2. Abg x boleh pandg diorg takut”...
 lepas tu mama aku terus bawak adik aku balik selangor. Sampai kat umah die jadi malas gila nk solat,tapi selalu die mmang xpenah tinggl solat. Tapi ni dia malas nak solat, ckap pon merapu2,tibe2 jadi kecoh cam mak nenek.. cakap bukan2,aku pelik gile...
Sbab die ni memang pendiam sikit, tapi ni mulut pot pet2. Dia penah cakap “xpe la abg bawak kete laju2,nanti excdent”.
Lepas pihak U bagi die cuti dalam seminggu die pon balik la semula ke sana. Tiba2 hari isnin die call aku, die cakap “ni nadia ke?Nadia mana eh, aku pon ckp,nadia kakak kau la~!!
Die ckp lg,” sapa aku x kenal”.
Then die cakap,nak cakap dgn mama,n tanye mama tinggal mane... die macam orang hilang ingatan,n di sebabkan aku kat Shah Alam,mak aku kat umah, aku pun suruh mama aku call die. Mama aku cite die boleh tanye mama sape.....mama mana.....Hak ala,padahal tadi masa call aku tu ,die tau la nk cari mama..ishhh.. pening gile...
Then die pon call mama aku,ngadu die nk balik umah, kawan2 ,dak kelas die kate die bau busuk.. {?}Ari tu gak mama aku,ayah aku,atok aku gi ambik die. And decide nak tangguh  1 semester~!!
Pihak U tu pon ade cakap tempt tu mmang agak keras sikit la..Ade gak dak batch atas adik aku kene cam adik aku,(budak tu jmpa mak aku n cite),die tangguh 1sem.
 Masa mak aku ambik tu adik aku tanye mana papa,papa x datang ke,padahal mule2 die salam papa aku la. Die boleh x ingat.(ingtkan yg tua je pelupe.hehehhe)
Lepas tu aku pon balik la umah,cuti hari minggu. Esok pagi tu, aku ade bau cam bau2 hanyir,ntah x tau nk cakap. Cam (bau kalu kite gi kubur,kubur tu penuh ngan air,n bau2 cam air tu),aku ckap ngn mak aku BAU AIR MAYAT dalam kubur. Xtau nk describe camne. Tapi yg heran mak aku x bau lak dah.. ishhh.. Tpi aku betul bau kuat dkat2 adik aku tu~!! So mak aku bawak adik aku jumpe sorg imam ni Iman LAtif x silap aku kt selayang..Time adik aku brubat,bjalan dgn lancar, sampailah tiba2 mama aku nangis,n hentak2 tangan die kat lantai.hahha..(sedih sgt la tu)
bende tu sbenar dah lari ke mama aku time tu. Thats why aku tgok mama aku dah tunduk2,n tgoyang2 badan die. Salah 1 hint kalu mama aku nak kene die akan goyang2kan kaki die,tgn2 dia. Tapi lepas imam tu bace surah,mama n adik aku ok. Tapi adik aku x banyak cakap dah.Senyap je. Mama aku nk tanye pon x nak jawab.Dan adik aku ambik kputusan x nak sambng kat U tu, n die apply tempat len. N so far kat tempt tu die kate xde masalah pe2..

N lastest cite,  22,3,2011
Time tu kat umah just tinggal mama aku n adik aku yg perempuan tu, then adik aku masuk tandas,mndi la..
 mak aku gi la masuk bilik aku(blik aku berdekatan dgn dapur),then mama aku nampk adik aku keluar sambil nyanyi lagu..( lagu adira_ilusi) heheh..
mak aku ingat memang adik aku la kan..
mama aku pon nak la masuk toilet tapi rupenye adik aku ade lagi kat dalam,yang mama aku ni pe lg marah2 la nape lak masuk sampai 2 kali ni… orang nak gune gak..
then adik aku cakap die mane ade  keluar lg…dari tadi kat dalam.. daa....…. So? Yg mak aku nampak tu??hehehehehehhe….

Lain2.
-Mama aku penah dgr orang mandi kt blik air.
-mama penah dgr budak2 nyanyi,
-Mama aku penah nampak ade 1 lembaga bongkok2 kat dlm umah
- mama aku nmpk org yg myerupai aku
- Adik laki aku penah nampk lembaga myerupai adik pmpuan aku tengah sikat rambut kt blik aku.
-Adik pmpuan aku pnah nmpk dak kecik kat dapur.rambut pnjg.
-Mama dgn adik laki aku penah nampak ,1 lembage hitam btenggek atas moto ayah aku, n dlm kete.
Aku lak?aku pnh nampk dalam tv je....tpi pnh skali la aku tpandang kt rumah kdai kosong. Tapi aku xtau tu bende tu atau pon just kain. Sbab lps tu aku x jengguk pon .

-yang lain2 mungkin ade lg,tpi aku x ingat..so x bestla citek an.. yg aku cite ni sume bende yg aku btul2 ingat 
n and takkan lupe....

***********************
cerita di atas ni pasl umah aku, n aku malas nk taip balik, just copy dri note kwn aku..
so spe nk bce yng pnjg2 lg
boleh g kt link ni...
http://www.facebook.com/note.php?note_id=145615952172712                                                               

Dah habis baca? kalau suka sila LIKE

0 budak-budak comot:

 
Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik Terpelihara Nadia Isa